Algemeen

De voetbalvereniging SV Sprundel, opgericht in 1952 telt nu ruim 450 leden. Om alles in goede banen te leiden zijn er veel vrijwilligers actief; onder andere in de jeugdcommissies of als leider, als trainer, als clubscheidsrechter, als medewerker voor het onderhoud, als (mede) organisator van een activiteit, als bestuurslid en natuurlijk niet te vergeten de jongens die verantwoordelijk zijn voor deze prachtige website. Ik ben als voorzitter in ieder geval zeer trots dat de club op meer dan 100 vrijwilligers kan rekenen.

SV Sprundel beschikt over 3 velden (2 wedstrijdvelden en 1 trainingsveld). Het sportpark ‘De Kerlinge' is gelegen aan de Hertogstraat. Ook ontbreekt de beregezellige kantine niet op het sportpark. Het is een kantine waarin het bij elke activiteit goed toeven is.

Onze club kenmerkt zich door de grote betrokkenheid van de leden bij de club. Dit komt mede tot uiting tijdens de vele activiteiten die gedurende het seizoen zowel voor jong en oud worden georganiseerd. De mosselavond, het kerstzaalvoetbaltoernooi, de nieuwjaarsreceptie, de kaartavonden om de Koos Jongeneelen van de Broek trofee, het verkeerd verkleed voetbal met carnaval, de thema-avond, de seizoenafsluitingsdisco, het jeugdtoernooi, de verenigingsdag en de vrijwilligers/sponsoravond zijn de klassiekers die elk jaar weer op de activiteitenagenda terugkomen.

Een ander belangrijk aspect waar onze vereniging trots op is, is het beleid dat gevolgd wordt. In het kort komt dit beleid erop neer dat ernaar gestreefd wordt zoveel mogelijk jeugdspelers uit de eigen jeugdafdeling door te laten stromen naar de selectie. Er kan gesteld worden dat dit beleid zijn vruchten afwerpt indien gekeken wordt naar het grote aantal spelers in het eerste elftal dat afkomstig is uit onze eigen jeugdafdeling.

Presteren is belangrijk maar het begrip gezelligheid en sportiviteit mag niet uit het oog worden verloren. SV Sprundel wil zich derhalve profileren als een club waar een ieder zich thuisvoelt.